Upowszechnianie rezultatów projektu
Projekt jest unijnym programem, który wspiera kształcenie, szkolenia, młodzież i sport w Europie.
Program ten umożliwia wymiany międzynarodowe, finansowane przez Unię Europejską, dla studentów, kadry akademickiej, nauczycieli, uczniów, a także wolontariuszy.
W programie kładzie się szczególny nacisk na włączenie społeczne, transformację ekologiczną i cyfrową oraz promowanie uczestnictwa młodych ludzi w życiu demokratycznym.
W naszej szkole powstał projekt: „Każdemu dziecku naprzeciw“ – ustawiczne kształcenie nauczycieli odpowiadające na potrzeby uczniów oraz współczesnej szkoły.
Nasz projekt zakładał dwa rodzaje mobilności: mobilność kadry pedagogicznej (17 osób wzięło udział w kursie językowym na Cyprze) oraz „job shadowing” (5 nauczycieli odwiedziło zaprzyjaźnioną szkołę w Hiszpanii).
Dzięki działaniom projektowym zwiększyła się w naszej szkole liczba nauczycieli posługujących się językiem angielskim, wdrożono wiele ciekawych metod, narzędzi, dostosowań, które korzystnie wpłynęły na ideę integracji oraz na wyrównywanie szans na osiągnięcie sukcesu przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, poszerzono wiedzę na temat nowoczesnych metod dydaktycznych, wykorzystania technologii w edukacji, stworzono bezpieczne i przyjazne warunki do nauki uczniom zróżnicowanym etnicznie, pogłębiono działania ekologiczne, rozwijające świadomość ekologiczną i zachowania proekologiczne społeczności SP6 oraz środowiska lokalnego.
Uczestnicy projektu poszerzyli szereg kompetencji kluczowych, takich jak: językowe, społeczne i międzykulturowe, zawodowe.
W celu przedstawienia wybranych działań w ramach projektu stworzono niniejszą zakładkę strony internetowej szkoły.
Na bieżąco informowano też środowisko lokalne o różnych przedsięwzięciach związanych z projektem, na profilu szkolnym Facebooka:
Film – Upowszechnianie rezultatów projektu (kliknij, aby zobaczyć film).
FERS 2024 upowszechnianie efektów

„English Around Us” – gra terenowa
W dniu 17.10.2025 roku, podczas wyjazdu do Zielonej Szkoły w Brachlewie uczniowie klasy 3d wzięli udział w grze terenowej, której celem było utrwalenie słownictwa z języka angielskiego związanego z tematyką lasu i ekologii. Zabawa została zorganizowana na świeżym powietrzu, na terenie otaczającym ośrodek edukacyjny, wśród drzew, łąk i ścieżek leśnych.
Gra została przygotowana w formie stacji zadaniowych, które uczniowie musieli odnaleźć, poruszając się według wskazówek ukrytych w różnych punktach terenu. Przy każdej stacji czekało zadanie w języku angielskim – uczniowie rozpoznawali nazwy roślin i zwierząt, tłumaczyli ekologiczne hasła (np. recycle, clean air, tree, leaves, wildlife), dopasowywali słówka do obrazków, a także odgrywali scenki lub odpowiadali na pytania dotyczące ochrony środowiska. Wykonali również recyklingowe zabawki.
Drużyny zdobywały punkty za poprawne odpowiedzi i wykonanie zadań, co motywowało je do współpracy i aktywnego uczestnictwa. Gra nie tylko rozwijała znajomość języka angielskiego, ale także uczyła szacunku do przyrody i podkreślała znaczenie działań proekologicznych.
Zabawa zakończyła się wspólnym podsumowaniem podczas ogniska. Była to ciekawa i dynamiczna forma nauki, która łączyła edukację językową z ruchem na świeżym powietrzu i dobrą zabawą.