Na zajęcia terapii logopedycznej kieruje się uczniów na podstawie wyników badań lekarskich, psychologicznych i logopedycznych po uprzednim wyrażeniu zgody przez rodziców.
Terapię logopedyczną w szkole organizuje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
Logopeda z każdym dzieckiem ćwiczy indywidualnie – czas ćwiczeń uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, oraz organizacji pracy szkoły.
Zadaniem zajęć na terapii logopedycznej jest likwidacja wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz pomoc w przezwyciężaniu problemów uczniom mającym trudności z mówieniem, pisaniem i czytaniem.
W terapii logopedycznej wybór metod jest uwarunkowany rodzajem zaburzenia. W zależności od charakteru trudności wykorzystuje się specyficzne, dostosowane do wieku i możliwości ucznia sposoby pracy terapeutycznej. Stosuje się różne metody, co wynika z konieczności realizowania zasady kompleksowego oddziaływania.
Etapy badania i postępowania logopedycznego:
rozpoznanie zaburzeń mowy na podstawie objawów (symptomów),
zestawienie symptomów,
wstępne ustalenie przyczyn zaburzeń,
wstępna diagnoza logopedyczna,
poznanie psychicznych i społecznych uwarunkowań oraz następstw zaburzeń mowy,
ustalenie indywidualnego planu zajęć z uczniem,
postępowanie logopedyczne – praca z dzieckiem,
zalecenia – uwagi – wnioski (indywidualne konsultacje z rodzicami)
Zajęcia logopedyczne prowadzone są do czasu wyeliminowania bądź złagodzenia zaburzenia, stanowiącego powód objęcia ucznia w/w formą opieki.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatnościAkceptujęPolityka prywatności