1. Na zajęcia terapii logopedycznej kieruje się uczniów na podstawie wyników badań lekarskich, psychologicznych i logopedycznych po uprzednim wyrażeniu zgody przez rodziców.
  2. Terapię logopedyczną w szkole organizuje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
  3. Logopeda z każdym dzieckiem ćwiczy indywidualnie – czas ćwiczeń uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, oraz organizacji pracy szkoły.
  4. Zadaniem zajęć na terapii logopedycznej jest likwidacja wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz pomoc w przezwyciężaniu problemów uczniom mającym trudności z mówieniem, pisaniem i czytaniem.
  5. W terapii logopedycznej wybór metod jest uwarunkowany rodzajem zaburzenia. W zależności od charakteru trudności wykorzystuje się specyficzne, dostosowane do wieku i możliwości ucznia sposoby pracy terapeutycznej. Stosuje się różne metody, co wynika z konieczności realizowania zasady kompleksowego oddziaływania.
  6. Etapy badania i postępowania logopedycznego:
    • rozpoznanie zaburzeń mowy na podstawie objawów (symptomów),
    • zestawienie symptomów,
    • wstępne ustalenie przyczyn zaburzeń,
    • wstępna diagnoza logopedyczna,
    • poznanie psychicznych i społecznych uwarunkowań oraz następstw zaburzeń mowy,
    • ustalenie indywidualnego planu zajęć z uczniem,
    • postępowanie logopedyczne – praca z dzieckiem,
    • zalecenia – uwagi – wnioski (indywidualne konsultacje z rodzicami)
  1. Zajęcia logopedyczne prowadzone są do czasu wyeliminowania bądź złagodzenia zaburzenia, stanowiącego powód objęcia ucznia w/w formą opieki.