„Job shadowing” – nauczycie SP6 w Hiszpanii
Hiszpania – informacje o kraju (kliknij, aby zobaczyć prezentację).
Nasza wizyta studyjna w Tossa de Mar (kliknij, aby zobaczyć prezentację).
Zajęcia z hiszpańskimi uczniami
Sprawozdanie z wyjazdu do Tossa de Mar (Job Shadowing)
czas realizacji mobilności: 21-25.10.2024
miejsce wyjazdu: Institut de Tossa de Mar (Katalonia, Hiszpania)
organizacja wysyłająca: Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Gębika w Kwidzynie
-
Cel wyjazdu:
Wyjazd 5 nauczycieli w ramach projektu FERS miał n celu:
- zwiększenie liczby pracowników pedagogicznych posługujących się j. angielskim w sposób komunikatywny umożliwiający uczniom i nauczycielom rozwijanie komunikacji językowej i jak najczęstszego stosowania CLIL;
- wdrożenie efektywnych i innowacyjnych metod, narzędzi, strategii, dostosowań, które korzystnie wpłyną na ideę integracji oraz na wyrównywanie szans na sukces uczniów ze SPE;
- stworzenie uczniom zróżnicowanym etnicznie bezpiecznych oraz przyjaznych warunków do nauki;
- rozwijanie świadomości ekologicznej i zachowań proekologicznych skierowanego do całej społeczności szkolnej;
- promowanie mobilności edukacyjnej osób i grup, jak również współpracy, włączenia społecznego i równego dostępu, doskonałości, kreatywności i innowacji na szczeblu organizacji i polityki w dziedzinie kształcenia i szkolenia;
- promowanie pozaformalnej i nieformalnej mobilności edukacyjnej i aktywnego uczestnictwa wśród osób młodych, jak również współpracy, jakości, włączenia, kreatywności i innowacji na szczeblu organizacji i polityki w dziedzinie młodzieży.
-
Przebieg wyjazdu:
Pobyt naauczycieli trwał 5 dni roboczych i obejmował:
- uczestnictwo nauczycieli w zajęciach lekcyjnych w roli obserwatorów;
- wymianę doświadczeń między hiszpańską i polską kadrą nauczycieli i wychowawców;
- poznanie hiszpańskiego systemu oświaty;
- poznanie kultury regionu Katalonii;
- poznanie metod i form pracy, w szczególności z uczniami ospecjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z doświadczeniem migracyjnym;
- doskonalenie języka angielskiego oraz poznanie języka hiszpańkiego.
-
Efekty wyjazdu:
- podniesienie poziomu kształcenia w macierzystej szkole uczestników programu poprzez wdrożenie zaobserwowanych rozwiązań, form i metod pracy;
- wzrost kompetencji społecznych i kulturowych nauczycieli;
- nawiązanie współpracy międzynarodowej w ramach przyszłych projektów,
- podniesienie motywacji uczestników do podejmowania nowych wyzwań w pracy z młodzieżą;
- możliwość dzielenia się zdobytą wiedzą i umiejętnościami zarówno ze społecznością szkolną: uczniami i nauczycielami, jak i ze społecznością lokalną przy różnych okazjach, m.in. podczas zajęć dydaktycznych, na spotkaniach z rodzicami, zebraniach Rady Pedagogicznej, w zespołach przedmiotowych, w trakcie spotkań indywidualnych z nauczycielami.