Hiszpania – informacje o kraju (kliknij, aby zobaczyć prezentację).

Nasza wizyta studyjna w Tossa de Mar (kliknij, aby zobaczyć prezentację).

Zajęcia z hiszpańskimi uczniami

Sprawozdanie z wyjazdu do Tossa de Mar (Job Shadowing)

czas realizacji mobilności: 21-25.10.2024

 miejsce wyjazdu: Institut de Tossa de Mar (Katalonia, Hiszpania)

 organizacja wysyłająca: Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Gębika w Kwidzynie

  1. Cel wyjazdu:

Wyjazd 5 nauczycieli w ramach projektu FERS miał n celu:

  • zwiększenie liczby pracowników pedagogicznych posługujących się j. angielskim w sposób komunikatywny umożliwiający uczniom i nauczycielom rozwijanie komunikacji językowej i jak najczęstszego stosowania CLIL;
  • wdrożenie efektywnych i innowacyjnych metod, narzędzi, strategii, dostosowań, które korzystnie wpłyną na ideę integracji oraz na wyrównywanie szans na sukces uczniów ze SPE;
  • stworzenie uczniom zróżnicowanym etnicznie bezpiecznych oraz przyjaznych warunków do nauki;
  • rozwijanie świadomości ekologicznej i zachowań proekologicznych skierowanego do całej społeczności szkolnej;
  • promowanie mobilności edukacyjnej osób i grup, jak również współpracy, włączenia społecznego i równego dostępu, doskonałości, kreatywności i innowacji na szczeblu organizacji i polityki w dziedzinie kształcenia i szkolenia;
  • promowanie pozaformalnej i nieformalnej mobilności edukacyjnej i aktywnego uczestnictwa wśród osób młodych, jak również współpracy, jakości, włączenia, kreatywności i innowacji na szczeblu organizacji i polityki w dziedzinie młodzieży.

 

  1. Przebieg wyjazdu:

Pobyt naauczycieli trwał 5 dni roboczych i obejmował:

  • uczestnictwo nauczycieli w zajęciach lekcyjnych w roli obserwatorów;
  • wymianę doświadczeń między hiszpańską i polską kadrą nauczycieli i wychowawców;
  • poznanie hiszpańskiego systemu oświaty;
  • poznanie kultury regionu Katalonii;
  • poznanie metod i form pracy, w szczególności z uczniami ospecjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z doświadczeniem migracyjnym;
  • doskonalenie języka angielskiego oraz poznanie języka hiszpańkiego.

 

  1. Efekty wyjazdu:

  • podniesienie poziomu kształcenia w macierzystej szkole uczestników programu poprzez wdrożenie zaobserwowanych rozwiązań, form i metod pracy;
  • wzrost kompetencji społecznych i kulturowych nauczycieli;
  • nawiązanie współpracy międzynarodowej w ramach przyszłych projektów,
  • podniesienie motywacji uczestników do podejmowania nowych wyzwań w pracy z młodzieżą;
  • możliwość dzielenia się zdobytą wiedzą i umiejętnościami zarówno ze społecznością szkolną: uczniami i nauczycielami, jak i ze społecznością lokalną przy różnych okazjach, m.in. podczas zajęć dydaktycznych, na spotkaniach z rodzicami, zebraniach Rady Pedagogicznej, w zespołach  przedmiotowych, w trakcie spotkań indywidualnych z nauczycielami.