PROCEDURA ROZPOZNAWANIA POTRZEB UCZNIÓW W ZAKRESIE POMOCY MATERIALNEJ
- Wstępny obraz każdej klasy ustala pedagog szkolny w oparciu o:
- indywidualną rozmowę z nauczycielem – wychowawcą,
- indywidualną rozmowę z rodzicami,
- indywidualną rozmowę z uczniami;
- Dodatkowe informacje uzyskuje się z dobrowolnie wypełnionego przez rodziców kwestionariusza dotyczącego sytuacji materialnej rodziny oraz oczekiwanej formy pomocy.
- W przypadku zgłoszenia przez rodziców ucznia pogorszenia się warunków materialnych rodziny wychowawca klasy, pracownicy świetlicy, pedagog szkolny informują się wzajemnie o zaistniałej sytuacji.
- Pedagog szkolny zgłasza pracownikowi MOPS informację o potrzebie pomocy dziecku i jego rodzinie, który następnie przeprowadza w danej rodzinie wywiad środowiskowy.
- Współpraca z MOPS ma charakter dwukierunkowy, informacje przekazywane są w obie strony.
- Pedagog:
1) organizuje dożywianie uczniów z rodzin mających szczególnie trudne warunki materialne,
2) po zasięgnięciu opinii wychowawców dokonuje rozdzielenia bezpłatnej pomocy udzielanej w szkole (np. obozy).