Procedura organizacji zespołu wychowawczego.
- W celu właściwego sprawowania opieki nad uczniami oraz stwarzania warunków do harmonijnego rozwoju poprzez odpowiedni dobór środków wychowawczych dyrektor szkoły powołał Zespół Wychowawców.
- W skład Zespołu Wychowawców w Szkole Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. W.Gębika w Kwidzynie
wchodzą wszyscy wychowawcy poszczególnych oddziałów szkoły, pedagog i psycholog szkolny oraz wicedyrektor.
- Pracą Zespołu Wychowawców kieruje przewodniczący powołany przez dyrektora szkoły, na wniosek zespołu.
- Zespół Wychowawców pracuje na podstawie rocznego planu pracy oraz harmonogramu ustalonego i zatwierdzonego przez zespół na początku roku szkolnego.
- Cele ogólne działalności zespołu:
- Uświadomienie wychowankom praw i obowiązków ucznia.
- Korelacja działań Zespołu Wychowawców z Programem Wychowawczo- Profilaktycznym Szkoły.
- Kształtowanie właściwych postaw uczniowskich w współpracy z samorządem uczniowskim.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Uświadomienie konsekwencji nieodpowiedniego zachowania.
- Wspieranie uzdolnień.
- Poprawa skuteczności oddziaływań wychowawczych.
- Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym.
- Pedagogizacja rodziców.
- Wypracowywanie form i metod pomocy dziecku i jego rodzinie w rozwiązywaniu trudnych problemów związanych z wypełnianiem obowiązków szkolnych, z okresem dorastania oraz w podejmowaniu właściwych decyzji życiowych.
- Zadania zespołu:
- Opracowanie szkolnego programu wychowawczo -profilaktycznego na dany rok szkolny.
- Opracowanie zasad współpracy z sądem rodzinnym i policją.
- Koordynowanie i monitorowanie przebiegu realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego.
- Diagnozowanie i monitorowanie sytuacji wychowawczej w szkole.
- Bieżąca analiza sytuacji wychowawczej w szkole poprzez gromadzenie informacji dotyczących uczniów przejawiających niewłaściwe zachowanie w środowisku szkolnym i rodzinnym.
- Omawianie trudnych sytuacji wychowawczych zaistniałych w szkole i opracowywanie sposobów ich rozwiązywania, szukanie przyczyn ich powstania oraz sposobów zapobiegania.
- Monitorowanie frekwencji uczniów na zajęciach.
- Wypracowywanie wniosków lub podejmowanie decyzji w sprawie organizacji różnych form przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wychowawczym, których sprawcą jest uczeń.
- Czuwanie nad znajomością przez uczniów praw i obowiązków ucznia obowiązujących w szkole oraz nad przestrzeganiem ich zarówno przez uczniów, jak i przez wszystkich pracowników szkoły.
- Współpraca z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów sprawiających trudności wychowawcze.
- Wspieranie wychowawców i nauczycieli w realizacji zadań wynikających z programu wychowawczego.
- Ewaluacja realizacji zadań wychowawczych.
- Zespół ma prawo wnioskować o skreślenie ucznia z listy uczniów, jak również wnioskować o przeniesienie ucznia do innej klasy.
- Spotkania zespołu odbywają się:
- a) Na początku roku szkolnego w celu opracowania szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, na koniec semestru I w celu podsumowania semestru oraz postawienia wniosków na II semestr, na zakończenie II semestru , celem podsumowania.
- b) Według bieżących potrzeb oraz w sprawach pilnych na wniosek nauczyciela lub wychowawcy.
Formularz wniosku dołączony do procedury w formie załącznika.
- Zebrania zespołu są przygotowywane i prowadzone przez przewodniczącego, a w razie jego nieobecności przez nauczyciela wyznaczonego przez przewodniczącego.
- Wszystkie spotkania zespołu są protokołowane, a dokumentacja zespołu znajduje się u dyrektora szkoły.