1. W celu właściwego sprawowania opieki nad uczniami oraz stwarzania warunków do harmonijnego rozwoju poprzez odpowiedni dobór środków wychowawczych dyrektor szkoły powołał Zespół Wychowawców.
  2. W skład Zespołu Wychowawców w Szkole Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. W.Gębika w Kwidzynie

wchodzą wszyscy wychowawcy poszczególnych oddziałów szkoły, pedagog i psycholog szkolny oraz wicedyrektor.

  1. Pracą Zespołu Wychowawców kieruje przewodniczący powołany przez dyrektora szkoły, na wniosek zespołu.
  2. Zespół Wychowawców pracuje na podstawie rocznego planu pracy oraz harmonogramu ustalonego i zatwierdzonego przez zespół na początku roku szkolnego.
  3. Cele ogólne działalności zespołu:
  4. Uświadomienie wychowankom praw i obowiązków ucznia.
  5. Korelacja działań Zespołu Wychowawców z Programem Wychowawczo- Profilaktycznym Szkoły.
  6. Kształtowanie właściwych postaw uczniowskich w współpracy z samorządem uczniowskim.
  7. Eliminowanie zachowań agresywnych.
  8. Uświadomienie konsekwencji nieodpowiedniego zachowania.
  9. Wspieranie uzdolnień.
  10. Poprawa skuteczności oddziaływań wychowawczych.
  11. Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym.
  12. Pedagogizacja rodziców.
  13. Wypracowywanie form i metod pomocy dziecku i jego rodzinie w rozwiązywaniu trudnych problemów związanych z wypełnianiem obowiązków szkolnych, z okresem dorastania oraz w podejmowaniu właściwych decyzji życiowych.
  14. Zadania zespołu:
  15. Opracowanie szkolnego programu wychowawczo -profilaktycznego na dany rok szkolny.
  16. Opracowanie zasad współpracy z sądem rodzinnym i policją.
  17. Koordynowanie i monitorowanie przebiegu realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego.
  18. Diagnozowanie i monitorowanie sytuacji wychowawczej w szkole.
  19. Bieżąca analiza sytuacji wychowawczej w szkole poprzez gromadzenie informacji dotyczących uczniów przejawiających niewłaściwe zachowanie w środowisku szkolnym i rodzinnym.
  20. Omawianie trudnych sytuacji wychowawczych zaistniałych w szkole i opracowywanie sposobów ich rozwiązywania, szukanie przyczyn ich powstania oraz sposobów zapobiegania.
  21. Monitorowanie frekwencji uczniów na zajęciach.
  22. Wypracowywanie wniosków lub podejmowanie decyzji w sprawie organizacji różnych form przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wychowawczym, których sprawcą jest uczeń.
  23. Czuwanie nad znajomością przez uczniów praw i obowiązków ucznia obowiązujących w szkole oraz nad przestrzeganiem ich zarówno przez uczniów, jak i przez wszystkich pracowników szkoły.
  24. Współpraca z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów sprawiających trudności wychowawcze.
  25. Wspieranie wychowawców i nauczycieli w realizacji zadań wynikających z programu wychowawczego.
  26. Ewaluacja realizacji zadań wychowawczych.
  27. Zespół ma prawo wnioskować o skreślenie ucznia z listy uczniów, jak również wnioskować o przeniesienie ucznia do innej klasy.
  28. Spotkania zespołu odbywają się:
  29. a) Na początku roku szkolnego w celu opracowania szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, na koniec semestru I w celu podsumowania semestru oraz postawienia wniosków na II semestr, na zakończenie II semestru , celem podsumowania.
  30. b) Według bieżących potrzeb oraz w sprawach pilnych na wniosek nauczyciela lub wychowawcy.

Formularz wniosku dołączony do procedury w formie załącznika.

  1. Zebrania zespołu są przygotowywane i prowadzone przez przewodniczącego, a w razie jego nieobecności przez nauczyciela wyznaczonego przez przewodniczącego.
  2. Wszystkie spotkania zespołu są protokołowane, a dokumentacja zespołu znajduje się u dyrektora szkoły.