Mobilność nauczycieli Cypr’2024

Cypr – miejscem naszej nauki języka angielskiego (kliknij, aby zobaczyć prezentację).

The Republic of Cyprus 2024 – projekt Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

Sprawozdanie z wyjazdu nauczycieli w ramach projektu FERS – kurs językowy na Cyprze
Szkoła językowa: Sunny School of English, Cypr
Liczba uczestników: 17 nauczycieli
Termin pobytu: 1-12 lipca 2024r.

W dniach 1–12 lipca 2024 roku nauczyciele naszej placówki uczestniczyli w intensywnym kursie języka angielskiego w English Sunny School of Cyprus w Limassol. Kurs miał charakter międzynarodowy i odbywał się w formule 25 godzin dydaktycznych tygodniowo. Został on zaplanowany z uwzględnieniem poziomu kompetencji językowych uczestników – podzielono ich na dwie grupy: początkującą oraz zaawansowaną.

Celem kursu było pogłębienie znajomości języka angielskiego w kontekście komunikacyjnym, gramatycznym oraz kulturowym, a także rozwój umiejętności dydaktycznych i interkulturowych nauczycieli.

Zakres tematyczny kursu obejmował m.in.:

  • słownictwo i struktury językowe związane z tematyką podróży, sportu, aktywności fizycznej, muzyki,
  • aspekty kultury brytyjskiej, amerykańskiej oraz cypryjskiej,
  • historię Cypru oraz konteksty społeczno-kulturowe wyspy,
  • opisy wyglądu zewnętrznego i cech charakteru (zarówno pozytywnych, negatywnych, jak i pasywnych),
  • nazewnictwo zawodów oraz charakterystykę profesji,
  • zagadnienia dotyczące problemów współczesnego świata (np. zmiany klimatyczne, nierówności społeczne, globalizacja),
  • refleksję nad rolą i wpływem sztucznej inteligencji na codzienne życie oraz edukację.

Duży nacisk położono na doskonalenie struktur gramatycznych języka angielskiego. Uczestnicy pracowali nad zagadnieniami takimi jak:

  • czasy gramatyczne:
    Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous, Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, Future Perfect Continuous,
  • okresy warunkowe:
    Zero Conditional, First Conditional, Second Conditional, Third Conditional,
  • dodatkowe struktury:
    Passive Voice, Reported Speech, Imperatives.

Zajęcia prowadzone były metodą komunikacyjną (Communicative Language Teaching), z wykorzystaniem autentycznych materiałów oraz technik aktywizujących. Uczestnicy brali udział w zadaniach rozwijających wszystkie cztery sprawności językowe (listening, reading, writing, speaking), takich jak:

  • dyskusje i debaty na tematy zaproponowane przez lektora,
  • ćwiczenia w zakresie rozumienia ze słuchu i interpretacji tekstu,
  • zadania pisemne ukierunkowane na opisywanie własnych doświadczeń, zainteresowań, planów oraz wydarzeń z życia.

W kursie uczestniczyli nauczyciele z różnych krajów europejskich, m.in. Austrii, Włoch, Szwajcarii oraz Francji, co stworzyło sprzyjające warunki do interakcji międzykulturowej, wymiany praktyk pedagogicznych oraz budowania sieci kontaktów zawodowych.

Efekty i korzyści z udziału w kursie:

  • podniesienie ogólnej sprawności językowej w zakresie wszystkich komponentów języka,
  • pogłębienie kompetencji gramatyczno-leksykalnych,
  • wzrost biegłości w komunikacji w języku angielskim w środowisku międzynarodowym,
  • poszerzenie wiedzy na temat kultur krajów anglojęzycznych oraz krajów uczestniczących w kursie,
  • rozwój kompetencji miękkich, takich jak praca w grupie, komunikacja międzykulturowa, elastyczność i kreatywność w działaniu,
  • pozyskanie nowych inspiracji metodycznych możliwych do wdrożenia w pracy z uczniami,
  • poznanie i praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak aplikacje Bamboozle, Kahoot, Quizizz, które wspierają proces uczenia się poprzez interaktywność, rywalizację oraz zaangażowanie uczestników,
  • uzyskanie oficjalnego certyfikatu potwierdzającego ukończenie kursu, stanowiącego formalne potwierdzenie nabytych kompetencji językowych i dydaktycznych.

Udział w kursie stanowił istotny element rozwoju zawodowego kadry nauczycielskiej, przyczyniając się do podnoszenia jakości kształcenia językowego w naszej szkole.

Podsumowanie

Wyjazd w ramach projektu FERS okazał się wartościowym doświadczeniem edukacyjnym i kulturowym. Uczestnicy nie tylko doskonalili język angielski, ale również poszerzyli swoje horyzonty zawodowe i osobiste. Zdobyte kompetencje językowe i międzykulturowe będą miały realny wpływ na jakość pracy nauczycieli oraz rozwój współpracy międzynarodowej szkoły.

Pobyt nauczycieli SP6 w Kwidzynie na Cyprze

 

 

 

Dowiedz się więcej

Przejdź do treści