Procedura przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Gębika w Kwidzynie
I Przyjmowanie skarg i wniosków:
- Skargi i wnioski może przyjąć: wychowawca klasy, nauczyciel, pedagog szkolny, kierownik świetlicy, zastępcy dyrektora i dyrektor szkoły.
- Skarga lub wniosek niezwłocznie przekazywany jest dyrektorowi szkoły.
- Każdy wniosek lub skarga podlega rejestracji w sekretariacie szkoły, codziennie w godzinach pracy administracyjnej.
- Skarga lub wniosek ma formę pisemną lub ustną (telefoniczną ), może być zgłoszona osobiście, telefonicznie lub pocztą.
- Skargi lub wnioski ustne wymagają sporządzenia notatki przez przyjmującego i potwierdzenie jej w późniejszym czasie przez osobę zgłaszającą.
II Załatwianie skarg i wniosków:
- Skarga lub wniosek rozpatrywana jest w ciągu 14 dni od jej złożenia.
- Skarga lub wniosek wymagający dodatkowego wyjaśnienia mogą być rozpatrywane w terminie 30 dni.
- Skargę lub wniosek załatwia dyrektor szkoły lub osoba przez niego wskazana.
- Załatwiający skargę lub wniosek przygotowuje notatkę służbową, która zawiera informacje: czego dotyczy skarga lub wniosek, kto składa, jak została załatwiona, w jakim terminie.
- Załatwiający skargę lub wniosek, w ustalonym terminie, wysyła pisemną odpowiedź osobie składającej.
- Jeżeli skarga lub wniosek były złożone z adnotacją „ do wiadomości…” to kopie odpowiedzi wysyła się do osób wskazanych.
III Tryb odwoławczy:
- Wszelkie sprawy sporne w załatwianiu skarg i wniosków rozpatruje organ wyższego rzędu:
- dla wychowawcy, nauczyciela, pedagoga, kierownika świetlicy, zastępcy dyrektora – dyrektor szkoły,
- dla dyrektora szkoły – organ prowadzący szkołę lub organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
- Przy odwołaniach obowiązuje zachowanie drogi służbowej.
- Wszelkie odwołania sporządza się w formie pisemnej i rejestruje się w sekretariacie szkoły.
IV Dokumentacja dotycząca skarg i wniosków:
- Rejestr skarg i wniosków znajdujący się w sekretariacie szkoły.
- Oryginały skarg i wniosków oraz kopie odpowiedzi w dokumentacji szkoły.
- Roczne sprawozdanie z załatwiania skarg i wniosków w protokole Rady Pedagogicznej.